Trabzon’un en önemli inanç ve kültür turizmi merkezlerinden Sümela Manastırı, güvenlik çalışmaları sonrası yeniden ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı, kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemelerinin ardından manastırın kapılarını açtığını duyurdu.
SÜMELA MANASTIRI’NDA ZİYARET YENİDEN BAŞLADI
Kaya düşmesi riski nedeniyle bir süre ziyarete kapatılan Sümela Manastırı’nda ilk etap çalışmalar tamamlandı. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve koruma kurulu kararları doğrultusunda yapılan düzenlemelerle alan daha güvenli hâle getirildi.YAMAÇLARDA ZORLU GÜVENLİK ÇALIŞMASI YAPILDI
Uzman dağcı ekipler, manastırın iç ve dış avlularındaki erişimi güç yamaçlarda kaya yüzey temizliği gerçekleştirdi.
Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1225 metrekarelik alanda riskli yüzeyler temizlendi; iç avluda 935 metrekarelik bölümde ince tel uygulaması yapıldı.BAKAN ERSOY’DAN SÜMELA AÇIKLAMASI
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, çalışmalara ilişkin yaptığı paylaşımda, "Sümela Manastırı'nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk." ifadelerini kullandı.